Monday, January 28, 2019

First Man (Drama 2018)

Yeah this was a pretty damn good movie. I always liked Apollo 13, but even that film as a drama was getting a bit long in the tooth. This movie takes a similar feel and concept and wraps it around great acting and a more concentrated look at the astronauts, their families, and the everyday emotions of being in their lives. I definitely enjoyed the pace and style.

Some may say that it was too slow and kinda artsy at times, but it really worked for a modern film in 2019. It didn't have the fast pace music and drama of a quality 90s flick, but instead it used both silent scenes and very specific music at poignant scenes to invoke emotion. Well done.
Rating - A+

Monday, January 21, 2019

John Wick: Chapter 2 (Action 2017)

Fun movie. This one was better than the first by a thin margin as it kinda had a story to go along with all the action. I think the director and story writers just ramped it up some after the success of the first film. Not much else to elaborate on besides the sick choreographed gunfight scenes and the mysterious background universe. I'm sure the 3rd one will have even more plot.
Rating - B

Saturday, January 19, 2019

John Wick (Action 2014)

It's funny I have no idea how I missed this movie. I mean I did hear about it here and there over the years, but I was never inclined enough to rent it. That is, of course, after the trailer for the 3rd one just got released and a few peeps at work were talking about it.

The movie was fairly entertaining, but it's pretty much all action and lacks a structured story. Keanu does his fair share of killing, but I think it's the choreography of all of the sequences that makes it pretty badass. I dig. So if you haven't watched it already and you enjoy something like the ending scene from Heat without the story, then this one is definitely worth it. I'll try to fit in number two soon and then three when it comes out as well.
Rating - B

Sunday, January 13, 2019

Destination Wedding (Comedic Drama 2018)

So this movie goes into that weird intelligent category. It takes a special movie-watcher to appreciate the dialog since a lot of it has very interesting wording. To that end it does seem artificial since nobody in real life talks like this. That or maybe because my nonexistent, small-ass circle is just too limited. The last movie that was kinda pointless but sorta wordy was Sideways. Ever seen that gem? Yeah...it totally takes a special butterfly to like that one as well.

This movie started out as mildly entertaining, but towards the middle-end it slowed down a lot and nothing more was added to the dialog string. It became more of the same thing and thus it got old. The ending was predictable yet positive, but yeah it totally lost steam by that time. I can't really think of what else the director or writer could've done differently, but because they didn't change it up at all, the whole film relegated itself into the world of mediocrity.
Rating - C

Saturday, January 12, 2019

Credit Card Letters

Here's an interesting tidbit. Do you know when credit card companies send you those solitary pieces of mail that tell you that they are raising APR rates or some fee will be changing? Well, most peeps just throw those things away and go about their business. I read one of them and in the document it states that if you don't agree to the rate increase, you can send a letter and refuse the change. After said letter was written and sent off, guess what? They totally cancel the credit card and don't even tell you. Like seriously, one day the card will just stop working and if you log into the website it'll show up as canceled. No warning, call to inform you of stuff; bam just canceled.

The only unfortunate loss is the credit history and how much of that history will be phased out as time progresses, but really...crazy stuff right? Even if you call up the CC company and request for a reinstatement, they totally won't help you and tell you to pound sand and re-apply for a different card. So friendly warning to any other peeps who want to be creative and say 'no' to the man (Chase).

Thursday, January 03, 2019

The Predator (Action 2018)

Yeah this movie was pretty terrible as well. First you have a doctor chick who out of nowhere was a trained professional with all sorts of firearms and was rolling around, running, and dodging shit everywhere and then you had a group of soldiers who looked like they all got picked off of a Greyhound bus. Mix this in with 2 predators and you got a steamy hot mess of horse shit.

I really do miss 80s/90s movies; it was really the time where action hit the spot with actually entertaining films. These days they really aren't even trying. It's like they were given a budget and gave it all to some dumbass who has never watched anything good outside of a crappy video game.

This movie is worth skipping, it really was pretty dreadful.
Rating - D

Skyscraper (Action 2018)

So this movie was pretty much what you'd expect from the trailer. It barely had a story, it had lots of special effects, and most of the actors besides The Rock were annoying and existed to cause said protagonist problems.

In this film it was his idiot kids who couldn't save their own lives because they were plot pushers vs being real human beings. The Rock did an OK job I suppose but these films aren't interesting or cool anymore. Maybe when I was much younger right? Luckily I saw this on a plane so nothing really lost except for time. Read a book; it'll be more fulfilling.
Rating - D